Sega történelem
A minap elővettük a gyerekekkel a Sega Megadrivot, hogy Sonicozzunk. Ebből az apropóból elkeztem keresgélni a neten a Sega és a Sonic kapcsán. Magyarul alig találtam valamit. Érdekes, hogy eddig én se írtam róla, de úgy érzem, hogy itt az ideje egy hiánypótló írásra...
A cég első évtizedeiről kissé zavaros információkat találtam, igyekeztem ezeket rekonstruálni. Egyes források szerint a céget 1940-ben alapították Martin Bromley, Irving Bromberg és James Humpert. Eredetileg Service Games volt a neve. És az amerikai katonáknak gyártottak pénzérmével működő játékgépeket. De 1951-ben illegálissá váltak az Egyesült Államokban a nyerőgépek, ezért Japánba költöztek. 1960. június 3-án kapta meg jelenlegi SEGA nevet ami a Service Games rövidítése volt. Más forrásk eleve 1960. június 3-án datálják a cég alapítását.
Nem sokkal később a társaság megszerezte elődje, Service Games eszközeit. Öt évvel később a vállalat Sega Enterprises, Ltd. néven vált ismertté, miután megvásárolta az érmével működő játékok importőre, a Rosen Enterprises céget. A Sega az 1960-as évek végén fejlesztette ki az első érmével működő játékát a Periscope-ot. A Sega-t 1969- ben adták el a Gulf and Western Industries cégnek. A játékteremben az 1980-as évek elején bekövetkezett visszaesést követően a Sega elkezdett videojáték-konzolokat fejleszteni, előszőr az SG-1000-et majd a Master System-et, de olyan versenytársakkal küzdött, mint a Nintendo Entertainment System.
A Sega 1988-ban adta ki következő konzolját, amit Észak Amerikában és Japánban Sega Genesis néven. Máshol, (így Magyarországon is) Sega Mega Drive néven ismernek. A Sonic the Hedgehog 1991-es megjelenése után sikerült egy időrele körözniük a nagy vetélytársukat a Nintendot.
A 90-es évek elején Megjelent az Atari Jaguár, ami lépésre kényszerítette a Segát. 1990-től már elkezdtek dolgozni az új 32 bites játékgépen, de sajnos időközben management váltás történt, ami nem előre vitte a céget.
1994 novemberében kiadták a Sega Saturnt és ennek az olcsósított verzióját a 32x add-on gépet, ami a Genesishez csatlakoztatva adott egy olcsó megoldást a 32 bites játékgépek világába. A 32x-nek nem volt jó a szoftver ellátottsága és nem is használték ki a gép képességeit. Mindössze 2 évig forgalmazták. A Saturn pedig a bonyolult architekturájával nem tudta elcsábítani a programozókat. Ráadásul egymás közt is inkompatibilitási problémák voltak, amit nem is kívántak megoldani. Így hát mind a két gép bukó volt.
Kiadtak közben néhány kézi konzolt is amik szintén megosztott sikert hoztak.
1998-ban adták ki a 64 bites Dreamcastet, ami egy sikeres gépként indúlt. Már úgy tűnt, hogy helyrehozhatják a céget, de ekkor indult el a Sony Playstation is, ami miatt végül ez a projekt is veszteségessé vált. Ezért 2002-ben a Sega abbahagyta a konzolok gyártását, hogy harmadik fél fejlesztője és kiadója legyen, és a Sammy Corporation megvásárolta.
Szerencsére a Sega nem ment tönkre ezekután, mint több más kedvencünk hanem éppenhogy jót tett a vérfrissítés neki. A felvásárlás óta eltelt években a Sega nyereségesebb volt. A Sega Holdings Co. Ltd.-t 2015-ben hozták létre, a Sega Corporation-t, átnevezték Sega Games Co., Ltd.-re, árkád-, szórakoztató- és játékrészlegei pedig más vállalatokra osztva. A Sega Games és a Sega Interactive 2020-ban egyesült és átnevezték Sega Corporation névre.
Kiskedvenc Sonic sünink pedig komoly karrieret futott be, hiszen viszont láthatjuk más platformokra készült játékokban, mesékben és mostmár filmben is.